پنج ويژگي دستورات قابل اجرا
(چگونه بگوییم تابچه گوش کنه؟)

١-روشن✅

به جاي اينکه بگيم:

پسرخوبي باش واين قدرکاربدنکن×

دقيقابگو چي کارکنه:

برواتاقت رومرتب کن×
برواسباب بازي هات روبريزتوسبد√
بدولباست روعوض کن اين چيه پوشيدي×
دقيقا بگوچي بپوشه√

وقتي دقيقا مي گيم معمولا انجام ميشه!

٢-کوتاه✅

هرچه دستور👈طولاني تر احتمال اجرا👈کمتروبرعکس

قراربود ازبيرون مياي لباستوعوض کني×
عزيزم لباس√

بازظرفت رو نبردي توآشپزخونه×
پسرم ظرفت√

**دوکلمه اي دستوربديم!

✳️نکته:
به هيچ وجه دستوراون قدرکوتاه نشه که بشه اسم بچه!
نيلووووفررررر××

٣-دستورات قابل اجراباتوضيح اضافه همراه نيستند!✅

اسباب بازي ريخته:

نيم ساعت ديگه چک مي کنم جمع کرده باشي×
عزيزم اسباب بازي√

هرچه توضيح اضافه بيشتر
احتمال انجام کمتره وبرعکس

۴-دستورات قابل اجرابراي انجام کارصادر ميشه نه براي انجام ندادن✅

به جاي اينکه بگيم نپر رومبل×
بپربغل بابا√

**به لحاظ رواني ازچيزي که منع مي شيم تحريک مي شيم انجام بديم!

به جاي انجام نده و نکن بگو چي کارانجام بده👌👌

۵-پس ازدستورات قابل اجرا هيجان ايجادنکنيد!!!✅

****اول هيجان رو بديد
بعد دستوربديد:

بيااتاقت رو جمع کن مهمون داريم××
دوستت داره مياد بدواتاقوجمع کنيم√√


1⃣روشن
2⃣کوتاه
3⃣بدون توضيح اضافه
4⃣دستوربراي انجام کار نه انجام ندادن
5⃣اول ايجادهيجان بعد دستور

 آفتاب پیج تخصصی مطالب مرتبط با کودکان زیر هفت سال
👉 https://telegram.me/aftabekhandan

آشنایی با برنامه پژوهشی آفتاب

   آشنایی با امید منوچهریان

آشنایی با کتاب های سیستم پژوهشی و آموزشی آفتاب

  سیستم ارزیابی تمایلات درونی آفتاب

  برنامه استعدادیابی آفتاب

  عکس و پوسترهای آفتابی     

فیلمها و کلیپ های آفتابی        

جشنوارها و مراسم آفتابی

اپلیکیشن های آفتابی

بازی های آفتابی  

مقالات و تحقیقات آفتابی

آفتاب در شبکه های اجتماعی

کارنامه و پروفایل کودکان آفتابی

ارتباط با ما